Despre Varianta ocolitoare a Municipiului Galați și despre PSD Galați…
În fotografia de mai jos puteti revedea un extras din documentația pe care directorul CNAIR mi-a inmanat-o in cadrul sedintei Comisiilor reunite de buget – finante, in seara de dinaintea intrării in Plenul reunit al Parlamentului a Bugetului 2019.
Eram membru titular în comise, il înlocuiam in dezbaterile pe Ministerul Transporturilor pe colegul meu Năsui. Era si domnul Viorel Ștefan acolo.
În anexa proiectului care a devenit lege, Legea 50/2019, scrie clar:
„Variantă de ocolire Galați (proiectare și execuție la profil de AUTOSTRADĂ )”
Cum a ajuns acest obiectiv să fie inclus în proiectul de lege, e altă poveste pe care o vom povesti în curând.
Până atunci, adresez câteva întrebări celor de la PSD Galați și în special domnului Humelnicu Marius, fost secretar de stat PSD în Ministerul Transporturilor:
1. De ce a fost lansată procedura de proiectare și execuție pentru acest obiectiv, in profil de DRUM NAȚIONAL?
Avem cel puțin o lege promulgată care spunea altceva.
2. Înainte de a lansa procedura de achiziție, a fost întrebată oficial Comisia Europeană dacă acest proiect mai poate fi finanțat?
Spun asta pentru că în MasterPlanul Europei, acest obiectiv a fost asumat de România în profil de DRUM EXPRES (categ.incadrare AUTOSTRADĂ) iar PSD a lansat procedura în profil de DRUM NAȚIONAL
Si acest proiect, în profil de DRUM EXPRES, este angajat într-un buget separat al UE, acolo unde regăsim proiecte de interes strategic ale UE și NATO.
3. Care au fost argumentele pentru care acest obiectiv a fost introdus în Master Planul României și al Europei ca DRUM EXPRES?
4. Studiul de Fezabilitate folosit în cadrul procedurii de achiziție Proiectare Execuție pentru acest proiect cand a fost realizat? În ce an?
5. În ce an au fost listate prioritățile Uniunii Europene în ceea ce privește configurația strategică a infrastructurii de transport a UE?
6. Ce discuții au fost la CNAIR față de lansarea acestui proiect în preajma Alegerilor Europarlamentare?
Cu detalii suplimentare vom reveni în curând.
Deocamdată avem o singură certitudine, acest proiect, Variantă de ocolire Galați, a fost folosit de PSD Galați ca element de promovare electorală pentru campania de la Europarlamentare.
Lansat incomplet și într-o formă ce încalcă cel puțin 2 legi, are extraordinar de mari șanse să NU fie finanțat de UE.
În plus, PSD Galați trebuie să justifice de ce a insistat pentru 2 benzi de circulație (7 metri lățime carosabil ) în locul a 4 benzi de circulație pe 2 sensuri si cu separator de sens.
Bogdan Rodeanu
Deputat USR de Galați
www.BogdanRodeanu.ro