Activitate în circumscripție, Toate știrile

Bogdan Rodeanu, deputat USR Galați: „SPP-ul nu e firma de pază de la școala din Videle!”

„Dacă la o şcoală e firesc ca portarul să răspundă în faţa directorului, acest lucru nu e valabil în cazul SPP-ului.

SPP-ul are o misiune complexă, aceea de a asigura paza şi protecţia demnitarilor, pe teritoriul României şi nu numai. Nu toţi demnitarii sunt senatori, deputaţi sau miniştri. Nu toţi demnitarii cărora SPP le asigură paza şi protecţia sunt cetăţeni români.

SPP-ul este o structură militară care funcţionează legal în baza Constituţiei României şi a regulamentelor militare şi care se subordonează direct Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.

SPP-ul desfăşoară o activitate care necesită o interconectare rapidă, în dinamică, cu un schimb de informaţii reale, actualizate, cu instituţiile specializate în siguranţă naţională, SRI, SIE, STS, DGIA, cu structuri guvernamentale interne, precum şi cu parteneri instituţionali externi.

SPP-ul desfăşoară misiuni curente, de peste 15 ani, în structuri internaţionale precum ONU sau NATO.

Călin Popescu Tariceanu, preşedinte al ALDE, a afirmat că “SPP se află sub conducerea preşedintelui ţării. Dacă în cadrul serviciilor de informaţii Parlamentul are un rol, întrucât controlează aceste servicii prin comisiile de specialitate, dacă Parlamentul are un rol în numirea şefilor celor două servicii (SRI şi SIE, n.n.), în cazul SPP Parlamentul nu are un rol. Nici Guvernul. Deci, este o responsabilitate a preşedintelui şi eu sper ca presedintele să nu se facă totuşi că plouă într-o astfel de situaţie”

Călin Popescu Tăriceanu a minţit.

Conform Legii nr. 191/ 1998, adoptată în Camera Deputaţilor, din care şi dl Tăriceanu făcea parte, în 7 mai 1998, la articolul 3 este precizat că 1) Activitatea Serviciului de Protecție și Pază este organizată și coordonată de Consiliul Suprem de Apărare a Țării și este controlată de Parlament, prin comisiile pentru apărare, ordine publică și siguranță națională.
(2) Anual sau la cererea Parlamentului, directorul Serviciului de Protecție și Pază prezintă rapoarte cu privire la îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin, potrivit legii, Serviciului de Protecție și Pază

De asemenea, dl Tăriceanu a mai afirmat că “Trebuie discutată această situaţie inedită şi anormală care, dacă nu va fi rezolvată, va afecta încrederea cetăţenilor în buna şi corecta funcţionare a instituţiilor statului. (…) După părerea mea, e o anomalie. Nu cred că în alte ţări serviciul de pază şi protecţie funcţionează sub preşedinte. Acest serviciu ar trebui să facă parte din ansamblul structurilor care asigură paza şi ordinea şi cel mai normal şi cel mai firesc ar fi fost să se găseasca sub umbrela Ministerului de Interne”.

La fel, tot o minciună. Articolul 7 al legii 191/ 1998, privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Protectie şi Pază spune că: “Serviciul de Protecție și Pază este condus de un director, cu rang de secretar de stat, numit de Președintele României, la propunerea Consiliului Suprem de Apărare a Țării.”

Conform stenogramei şedintei plenului Camerei Deputatilor din 7 mai 1998, dl Tariceanu, deputat la momentul respectiv, nu a avut nimic de obiectat.

În realitate şi conform legii, SPP-ul este condus de un director. Directorul este nominalizat de CSAT. Preşedintele României îl validează. Dacă CSAT nu nominalizează, Preşedintele nu numeşte. Candidatului la conducerea SPP îi este verificată şi certificată încrederea în ceea ce priveşte capacitatea de management, integritatea, loialitatea faţă de statul român şi alte aspecte cu caracter specific. Acest lucru este făcut de către instituţiile specializate şi structurile guvernamentale care au reprezentanţi direcţi în acest consiliu.

SPP-ul nu activează numai în misiuni predictibile. Aceasta este specificitatea activităţii SPP. Trebuie să fii dinamic, intuitiv, capacitiv, profesionist, dedicat şi cu resurse tehnice, logistice ( şi nu numai ), specifice.

SPP-ul nu poate fi subordonat MAI. Este o instituţie care transcede sferei de activitate a acestui minister.

MAI derulează misiuni externe în cadrul parteneriatelor României. Acestea sunt misiuni asumate prin documente tip acord şi care plasează resursa ministerială, de exemplu Jandarmeria, în teatre de operaţiuni clare, de exemplu Kosovo, cu un mandat de activitate clar specificat, cu limitări în, timp şi atribuţii, şi care este convenit în structurile care coodonează misiunea.

Plasarea SPP în cadrul MAI îl pune sub control PSD. Intenţiile PSD/ALDE nu fac referire nici la competenţa, nici la încrederea şi nici la interconectarea specifică acestui serviciu cu structuri compatibile naţionale şi internationale. Ele fac însă referire la o posibilă activitate „adiacentă” acestui serviciu. Aceea de culegere de informaţii. Exact de ceea ce PSD/ ALDE au nevoie.

Vor să scoată SPP-ul din subordinea CSAT-ului pentru a-şi păzi propria curte de privirea indiscretă a legii. Îşi doresc această instituţie pentru a o folosi discreţionar aşa cum un primar PSD a folosit, ilegal, Poliţia Locală sau firmele de pază abonate la contracte cu bani publici, prin partenerii ori membrii de partid care le deţin.

Controlul politic al SPP-ului înseamnă un atentat la siguranţa naţională. Înseamnă punerea la îndoială a încrederii, aşa cum nu doar noi ci şi partenerii ţării noastre pun la îndoială multe alte demersuri şi intenţii ale PSD/ ALDE”, declară deputatul USR.

Surse foto: www.hollila.com/ www.jurnalul.ro/ www.obiectivtulcea.ro